З березня ми знаходимось на карантині. Це означає те, що ваш дім або квартира перетворюється не лише на школу, а й на тренувальний майданчик. А батьки стають не лише вчителями, а й тренерами, лікарями, психологами.
Так, на прикладі фільма «Життя чудове» – де головний герой намагався показати своєму сину, що будь-яке місце – це не концлагерь, а ігрова територія, де існують певні правила, тільки потрібно навчитисю за ними жити. Хто навчиться, той переможе і отримає приз – подарунок. Ця ситуація є дзеркальною, до тієї, що трапилась із нами. Нам треба навчитись самим пристосуватись до нових правил гри.
Тому, фундаментом успішного перебування дітей і батьків є розумінням того ,що ми на караінтині, а не на канікулах. Навчання переходить на новий рівень – дистанційно- онлайновий.
Щоб допомогти дітям пристосуватися до нових умов життя, навчання слід виконувати певні поради :
Скласти розпорядок дня.
Розпорядок дня складайте разом з дитиною враховуючи її побажання.
«Якщо батьки не звертатимуть уваги на думку і побажання дітей, вони, по – перше , зіткнутись з проблемою дитячого супротиву та відчуження, з агресією, тому, що діти вони хоча й маленькі а вже самостійні особистості, кожен із своєю індивідуальністю. » Батькам слід пам»ятати , що ні за яких умов не повинні займати позицію вчителя – наглядача. Задача батьків – це підтримка фізичного і психологічного здоров»я дитини. Коли будете складати розпорядок дня, слід виділити один день, коли ви з дитиною зможете робити все, що вам заманеться.
Стати прикладом для своїх дітей.
Ви повинні пам»ятати, що тато і мамо – це приклад для дитини у всьому. Важко посадити дитину робити домашнє завдання. А, якщо ви це продемонструєте на прикладі своєї роботи. Наприклад, мама показує свій план: « Дивись, з 12.00 – до 15.00 буду робити свою роботу. Давай зробимо кожен свою роботу разом.
Особита гігієна.
Потрібно розповісти дитині про профілактику Коронавірусу. Це є гарним прикладом для нагадування і про особисту гігієну. Разом з дитиною мийте руки, чистіть зуби. Тут спрацює особистий приклад.
Готуйте разом, щоб стати ближче.
Універсальним способом зайняти дітей та налагодити з ними певний контакт – є спільне пригтування їжі. Під час готування можна робити баттли. Такі, маленькі завдання як : «Хто краще приготує яєшню», «Хто краще й швидше почистить картоплю»… . Під час челенжів, слід постійно підтримувати, хвалити, заохочувати, навіть, тоді, коли щось не зовсім вийшло.
Дистанційне спілкування.
У нових реаліях сьогодення, ми маємо перейти на новий рівень спілкування – дистанційне спілкування. Спілкуватись із батьками однокласників та друзів ваших дітей . Для учня дуже важливо підтримувати контакт – спілкування із однокласниками. Можна через онлайн середовище влаштовувати змагання із малювання та інші види з учнями не лише одного класу, а й між класами.
Критичне мислення.
Слід усвідомити, що є речі на які ми не можемо вплинути. А зрозуміти те, що лежить у «полі мого впливу». Я не можу вплинути і зупинити коронавірус, але я можу дотримуватись гігієни та самоізолюватись.
Інформаційна гігієна.
На приймання новин слід відводити певний час, якщо ви постійно занурюютесь і інформаційну стрічку – ви підвищуєте рівень тривогу. Краще не робити це з ранку та й перед сном.
Перенаправити тривогу
Треба зайнятись тим, що приносить вам задоволення або користь (читання, йога, медитація, спорт, малювання).
Позитивні емоції.
Підходить все те, що покращує вам настрій. Підходять і сучасні гаджети, соціальні мережі, де ви можете ділитися один з одним життєтверджувальнимим відео, фильмами.
Саморегуляція
Кервати власним психоемоційним станом за допомогою прийомів: (гумор, думки про позитине, самонакази, релаксація ).
Сон
Повноцінний відпочинок в ночі. Відкласти гаджети за годину до сну.